lördag 20 juni 2015

Att skapa något nytt och att börja om...

På onsdag, den 19/2 är det ett år sedan någon gjort ett stort hål genom min bröstkorg.
Jag va ihålig och helt tom men ändå full av förtvivlan.
Det var då jag fick veta att man kunde ha så ont att man inte kan andas utan att man råkat ut för fysiskt våld.
Hela min värld rasade samman under en tid.
Nu har jag rest mig och är starkare i mig själv än jag varit förut. 
Jag känner mig trygg med mig.
Jag jobbar på att reparera och bygga upp en stabil grund för min framtid och jag har kommit en bit på väg men jag tänker inte ha bråttom den här gången.
Jag ska bygga och skapa med omsorg, kärlek och eftertanke den här gången.
Nu finns förutsättningarna att det ska bli bra den här gången och mitt mål är att det ska vara en lång tid framöver.
Jag har så många fina minnen och lärt mig så mycket som jag kan ha nytta av i framtiden.
Jag har förmågan att dra mig lite till stormens öga men den här gången ska jag stå kvar när stormen dragit förbi och bygga något vackert och något jag kan känna mig trygg i på den grund jag skapat.
Det kommer inte bli lätt men det kommer bli så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar