fredag 11 maj 2012

Mamma

Tänker på min mamma...
Hon har skapat mycket ångest i mitt liv (som även min pappa har fast på olika sätt).
Hon är en så otroligt fin och osjälvisk människa som förtjänade ett betydligt bättre öde än min pappa...men om inte så hade ju inte jag funnits :)
Ibland undrar jag över vad hon varit med om i sitt liv...
Någon gång när hon var full så sa hon att hon inte skulle vilja veta vad hennes hjärna har förträngt och att mormor hade en del skumma karlar hemma.
Vet egentligen inte vad hon menade med det men man ska inte över analysrea och skapa egna tolkningar på det för det kan bli så otroligt FEL.
Hon liksom jag bär på en del ångest och jag tror att vi egentligen är otroligt lika varandra men vi har väldigt olika sätta att hantera våran ångest.
Hon har gjort mig galet orolig och ängslig och skapat mycket obehagliga kännslor i kroppen på mig när jag var liten.
Hon kunde ibland upplevas som labil tror jag.
När jag var liten så tänkte jag att hon hade en tvillingsyster som var elak och som låste in min mamma i källaren och så var den elaka systern uppe hos oss och var dum.
Det har varit en period i mitt liv då jag inte vill ha med min familj att göra alls...väldigt enkelt eftersom vi inte är står varandra så nära...står helt klart min mamma närmast men vi är inte så jätte nära varandra.
Tror jag har skapat en bariär omkring mig efter alla besvikelser och löften som inte hålts så jag kan "stänga" av min familj när jag vill.
Handlar väl om att jag inte vill bli sviken igen och för att jag ska orka överleva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar