söndag 20 maj 2012

Rolig helg!

Helgen har vart helt kalasig!
I fredags var Nadja med mormor och sen åkte vi till Vallentuna och Emelie tog med Nadja på cirkus!
Dom hade jätte roligt och Nadja somnade väldigt fort när hon varvat ner :)
Emelie vare så gullig och bjöd Nadja på sockervadd :)

I Lördags var vi till Jade & Peter som ska gifta sig i sommar och Emelie och hennes kompis ska fixa håret på typ 9st!!!
Jill var där också och det var typ 1000 år sedan jag såg henne och hon var lika söt nu som då :)
Dom är så söta både hon och Jade och deras glin :)
Jag kan ju inte låta bli att älska lilla Saga...hon bara har något som jag inte kan sätta fingret på men helt underbar.
Hon tittar på en med sina intensiva blå ögon och ler hela tiden...man kan inte tro att hon kan bli arg men jag är helt övertygad om att hon har ett jäkla humör när hon väl blir arg :)

Idag har vi träffat Lisa och Nadja har kollat på Lisas häst (jag fastnade i stallet och babblade med några andra om hundar).
Sen fick vi kolla på kaninungar och sen fick Nadja rida på en liten söt ponny och jag fick gå med en annan ponny och Ticklan brevid medan Nadja red och hon fick till och med trava...hihi!
Sen kom vi hem och åt middag...Nadja åt tokmycket mat så hon var nog ganska mätt när Tomas och Linda kom förbi och hämtade henne.

Ticklan och jag har varit på en långpromenad och jag vill gå och gå och inte komma in...det är så skönt ute men jag har ont i benen nu efter allt knatande och springande dom senaste dagarna så det blev bara en timme idag...men en skön timme.
Nu sitter jag med min saknad, Ticklan och Hampus...
Saknar Nadja lite extra idag...PMS...hatar att ha det för jag blir alltid så lättretlig, gråtmild och balanserar lite på eggen till ångesten.
Men jag har köpt mig en ny Mp3-spelare fast jag inte har råd egentligen men den hjälper mig genom dom värsta  stunderna.
Den gamla har fått eget liv och funkar inte som den ska längre...fick den av Tomas för 5 år sedan så jag ska kanske inte klaga :)
Jag kan bara ladda över en talbok och lyssna på den medan jag går, stickar, virkar, diskar elelr bara fixar lite hemma...mitt sätt att slippa dom jobbigaste tankarna.
EN sak är jag otroligt lycklig över och det är att jag ALDRIG haft självmordstankar!


Nä nu har Ticklan hoppat upp i sängen och krupit ner...ska nog följa med...
Hon är helt slut efter idag och alla djur...
Kan ju säga att det är inte mycket mord i den "kamphunden".
Kaninungar, hästar, får och lamm är livsfarliga...hahahahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar